Bryssel-besök del 1

Okej, inser att jag kommer få det svårt att begränsa bilderna från denna helg här på bloggen... Blir liksom så sällan att man fotar när man inte gör något utöver det vanliga, vilket resulterar i överdrivet med bilder när man väl gör det! Hur som helst, jag begränsar väl så mycket jag kan och resten får ni helt enkelt tåla. That's the best I can do.
 
Jag börjar från början. Efter min franskalektion på torsdagsmorgonen vandrade jag mig ner mot Grand Place-området för att möta upp Louise som hunnit anlända till Bryssel och installera sig på vårt hotellrum på Ibis Brussels Off Grand Place. Efter att ha lokaliserat varandra styrde vi oss mot Louise (kanske bör skriva "Avenue Louise" för att inte förvirra alla, inklusive mig själv), och tog tramen därifrån hem till mig. Vi tog en liten rundtur i min familjs hus, Louise fick hälsa på Leo (hunden), jag packade ihop mina grejer och så tog vi med oss Leo på en promenad hem till min värdpappas kusin, där han skulle få bo över helgen (min familj var på skidsemester denna helg). Därifrån tog vi bussen/metron tillbaka in till stan för att möta upp pappa som strax skulle anlända till centralstationen, och efter en del dispyter gällande mötesplats lyckades vi till slut ses allihop utanför hotellet.
 
När vi sedan skulle börja vårt turistande i EU-staden var det mest självklara att stanna upp lite på Grand Place, röra oss mot Manneken Pis och köpa våfflor, varefter vi besökte turistinformationen och plockade upp en karta (local som man är så äger jag ju ingen själv längre... haha, mindre smart vid vissa tillfällen). Efter lite mer omkringdrällande runt stadskärnan bestämde vi oss för en middag på en thairestaurang, innan vi tog oss mot "Ancienne Belgique" för konserten som jag hade bokat. Jag kände att det verkligen hade dröjt alldeles för länge sedan jag var på en riktig konsert, detta blev min första här i Belgien! Dock hölls konserten i klubblokalen på AB, så vi fick inte se den större konsertlokalen, men detta gjorde konserten desto mer intim. "Gabby Young and Other Animals" hette gruppen, och det var verkligen en fullträff till bokning jag lyckats göra! Letade febrilt i mörkret efter något spektakel vi skulle kunna gå på under denna helg, vi tyckte alla att det vore trevligt att göra något kulturellt i Bryssel, och som tur var hittade jag denna uppenbarelse från Londons musikscen. Tror vi alla var nöjda efter en jordnära, bubblig, glad, färgsprakande, genuin och minst sagt intressant konsertupplevelse! Här kommer (lite för många) bilder:
 
Måste få tipsa om låten som fångade mig allra mest under konserten:
 
 
"People say I say too much 
Give away way too much 
But I think that’s much better than… 
 
Being closed 
Never letting anyone get inside
There are many wonderful places to hide
If you open up your heart
Otherwise you're being cold
And there is not a lot of love in the fridge
I find the best way to climb every bridge
Is to be open with your heart"
 


Grand place var fint som vanligt på kvällen, vi var trötta och så verkade även kameran i denna brist på ljus (sett till den oändliga slutartiden)... Tycker oskärpan visar ungefär hur vi kände oss vid den här tiden:
 
 
Jag avgör nu att de bästa resultaten för min hälsa nog bäst uppnås av att jag slutar blogga här, efter en redogörelse av torsdagen. Då hinner jag faktiskt ta mig ut i solskenet idag innan jag börjar jobba! Får se om jag försöker mig på att ladda upp nästa del ikväll, till dess får ni hålla till godo med detta.
 
Kram!
Therése
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0