Le printemps à Bruxelles - en bildhistoria

Imorgon får jag finbesök av min kära far och syster, som kommer hit från var sitt håll i världen. Jag är superpepp! Innan dess tänkte jag dela med mig av mina upplevelser från när vår- och sommarvädret smög sig in i Bryssel här under första halvan av mars månad - och jag gör det så fåordigt som möjligt (in other words, i form av bilder). Därefter tror jag ni kan vänta er en redogörelse, inom inte alltför länge, av vad man gör under ett fyra dagars Bryssel-besök!



Skogspromenad en dag i Bois de la Cambre med Magda och Nelly, i det underbara solskenet!

 
Kände att våren hade anlänt när detta plötsligt var utsikten genom fönstret...
 
 
Sedan måste jag även dela med mig av några av mysterierna i mitt kvarter... Galet så många hus och grejer som bara verkar stå och ruttna bort och växa igen! Man tror ju att naturen förklarat krig eller något åt det hållet
 
Skam på det kråkslott som nöjer sig med kråkor, här huserar vi vita duvor istället
 
... och alltid trevligt när man möts av detta när man går förbi på gatan
 
Färg! Överallt! Så fantastiskt, att det ska behövas så lite för att tillvaron helt plötsligt ska kännas så förändrad. Jag <3 vårtecken
 
Och här bor jag!
 

En promenad kring Avenue Franklin Roosevelt var inte helt fel, en dag då solstrålarna inte riktigt tog sig in genom skogens grenar

 
Jo men vi hörs väl nånting då, ha det fint och allt sånt där
 
Bisous,
Therése
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0