Påsk i gränslandet

Blir alltid så förvirrad när jag ska prata om den här resan: "Jo alltså, jag var och hälsade på min syster i Schweiz, eller vänta Frankrike... Alltså jag flög till Schweiz men vi bodde sedan på den franska sidan... Och sedan åkte vi lite... fram och tillbaka"
Kort sagt, ytterst förvirrande men ack såå trevligt ändå. Ser att min syster redan har satt er in i de flesta händelserna, och det väldigt utförligt (själv har jag glömt att jag ens har en blogg), så jag hade bara tänkt slänga in några av mina bilder från dessa fina dagar. Voilà:
 
Haha, måste säga att denna tar hem charmpriset
Promenad längs vattnet (i Rolle?)
Snubblade nästan in i ett svanbo, inte sånt där som känns superbekvämt!
Utsikt över staden (i Aubonne? Ja det märks ju hur förvirrad jag var under resan...)
Kul väg
Utsiktsplats vid tulpanfestivalen i Morges:

Övar oss i konsten att ta familjeselfie - inte helt tokigt resultat, am I right? Lite lagom spretigt sådär
Helt klart kreativa blomsterarrangemang som ställts upp, here's my favorite: "The Pacman"
I Voltaires trädgård...
... och så slottet, where the magic happened
Utsikten från vårt B&B
Genève: Vi kom, vi såg (FN), vi försökte hitta något att göra, överhuvudtaget... Vi misslyckades
Inne på botaniska trädgården i Genève, mest för att fly undan kylan
Vår fantastiskt schweiziska (förutom att den tekniskt sett låg i Frankrike) fjällrestaurang, dit vi gick två kvällar i rad
Raclette - the real way!
Lookin' fab på en (vänta - schweizisk eller fransk?) bergstopp (nja, topp är väl att överdriva, avsats kanske är mer korrekt... fast låter inte alls lika coolt)
Yes, spana in Mont Blanc! Helt sjuk utsikt egentligen, svårt att förstå hur folk bor här utan att freaka hela tiden, "ahhmahgad issobjotifuuul"
Här övade vi oss i konsten att fota med självutlösare (bara ännu ett sätt att ta selfies)
 
 
Tack för oss, Sundlund over and out!
/Therése
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0